Mijn kracht als copywriter en fotograaf begint bij het graven om de essentie te krijgen. Hoe complex onderwerpen ook zijn. Van daaruit zet ik informatie om naar een verhaal dat binnenkomt. Dat gaat verder dan begrijpen. Ik wil dat mensen een verhaal voelen. Zodat je voor de lange termijn harten wint. Worstel je met rafelrandjes of is er iets dat schuurt? Prachtig. Zonder overwinningen geen held immers. Laten we gaan voor menselijk, eerlijk, ongepolijst. Voor het tonen van trots zonder blaaskakerij.
Ik ben dol op opdrachtgevers die werken met hun hart, vanuit een overtuiging. Opdrachtgevers die ‘on the go’ ook iets zinnigs willen bijdragen aan onze leefwereld. Zo zit ik er zelf namelijk ook in elkaar. Het zullen de jaren wel zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat we daar uiteindelijk het meeste baat bij hebben. Allemaal.
Strateeg standby
Heb je jouw ‘why’ nog niet scherp? Oftwewel, waar je het nu uiteindelijk allemaal voor doet. Laten we daar dan zij-aan-zij heel snel verandering in brengen. Desnoods geholpen door de gezelligste, scherpste en meest empathische communicatie- en merkstrateeg die ik ken: mijn man, Robert Essenstam.
Kunnen we al beginnen aan jouw verhaal? Mijn handen jeuken.
Verhalen zijn er in zoveel vormen. Ik vang ze graag voor je. In woord, in beeld, of – nog mooier – allebei. Laat we samen kijken welke vorm het beste bij jouw doel past. Hieronder voor het gemak enkele veel gekozen opties.
Het vatten van de kern van je bedrijf, als je wilt in een paar regels. Het is vaak even graven en kaatseballen, maar als je verhaal dan eenmaal staat heb je een knijter van een vertrekpunt voor al je communicatie - intern en extern - waarmee jezelf onderscheiden ineens een fluitje van een cent is.
Bedrijfsreportages die het verhaal van je mensen vertellen in woord én beeld. Compleet met pakkende quotes. Of een verslag van een belangrijk evenement in de vorm van een inspirerend artikel met fotografie die het verhaal ondersteund. Compleet met korte interviews met enkele aanwezigen. Fix ik voor je.
Webteksten, branded articles, blogartikelen, LinkedIn posts, Facebook artikelen, Instagram posts, nieuwsbrieven, content creëren kan ik op allerlei manieren voor je. Bij voorkeur vanuit jouw hart. En natuurlijk kan ik dan ook meedenken over je contentstrategie. Graag zelf, een verhaal neerzetten werkt immers het beste met een strak plan.
Het opzetten van een communicatiecampagne en deze uitwerken in tekst en beeld voor diverse media. Samen met jullie eigen art director of een beeldvanger uit mijn eigen netwerk, het kan allebei. Door de jaren waarin ik werkte in een creatief team schakel ik gemakkelijk met allerlei vormgevers.
Portretten van je medewerkers, je klanten, partners of misschien wel van jezelf. Als je wilt compleet met een kenschetsend, persoonlijk verhaal. Regel ik voor je. Voor diverse opdrachtgevers van mij opdrachtgevers zorgde ik zo al voor waardevolle content voor hun website, socials of jaarverslag.
Heb je een pracht van een verhaal, maar ben je simpelweg geen schrijver? Deel je gedachten met me, dan zet ik ze voor je op papier. Als team zorgen we zo in een mum van tijd voor rapportages en whitepapers die lekker lezen, hout snijden en overtuigen. Wat je doelgroep ook is.
